Adresse:

PrimaWeb AS

Hagellia 6

5914 Isdalstø

Kontakt oss:
Tlf:  56 12 33 33
 

Lurer du på noe angående våre produkter og tjenester - ikke nøl med å kontakte oss. Vi ser frem til å høre fra deg.

Kontakt oss i dag.

Internett er verdens største nettbaserte kjøpesenter, av og til er det vanskelig å vite hvor man skal begynne. Det er lett å gå seg vill i et nettbasert søk. Men det er noen viktige grep du kan gjøre for at kundene dine skal kunne finne deg enklere og mer effektivt. 

Når du har en hjemmeside, er det viktig å forstå hvordan søkemotorene fungerer og rangerer hjemmesiden din. Søkemotor Algoritmer fungerer ved å prioritere hjemmesider som oppfyller kriteriene, som relevant innhold, trafikk til hjemmesiden, nyttig innhold med mer.

Din hjemmeside vises i det som kalles SERP, eller på norsk resultatsider. Dette er google sine serveringsfat, fult av resultater som de mener er relevante i forhold til søkerens søkeord. En resultatside er delt opp i flere deler/ seksjoner, det er har vi får se de forskjellige synlighets-typene.

Det finnes 3 typer synlighet, og de er:

  1. Lokal synlighet
  2. Organisk synlighet
  3. Betalt synlighet. 

 

Lokal synlighet

Denne betegnelsen brukes for å beskrive hvor godt en bedrift presterer i lokalområdet sitt. Det bør styrkes også av reklame på bil, skilting på forskjellige steder og andre markedsføringsinnsatser som er designet spesielt for å nå folk som bor i nærheten av bedriften. 

Når din bedrift dukker opp i søkemotorene varierer avhengig av plasseringen til den aktuelle bedriften i forhold til søkerens posisjon. Google bedriftsprofil er det beste verktøyet for alle bedrifter, spesielt for lokale bedrifter for å nå lokalt publikum.

 

Organiske synlighet

Organisk synlighet brukes vanligvis for bedrifter som ikke er avhengig av et bestemt geografisk område.

Bedrifter med høy organisk synlighet er vanligvis i stand til å utnytte trafikk fra kunder som leter etter produkter eller tjenester alene.  Organisk synlighet er verdifull fordi den er "gratis" (hvis du gjør SEO selv) og din bedrift dukker opp blant søkemotorenes organiske resultater. Dermed driver du trafikk til din hjemmeside uten betalte markedsføringskampanjer som Google AdWords eller Facebook Ads . Organisk synlighet er den beste formen for synlighet etterfulgt av lokal synlighet.

 

Betalt synlighet

Dette er målrettede kampanjer og annonser som koster penger, men du vil få de beste plassene på resultatsidene. Hvis du har et produkt eller en tjeneste som har stor etterspørsel, kan dette være et godt alternativ for deg. Fordelene er at du kan målrette publikum med presisjon, noe som ikke er mulig med organisk markedsføring (SEO).  En vellykket Google Ads-kampanje frembringer stort trafikkvolum til din hjemmeside. Suksessen til kampanjen din avhenger av hvor godt målrettet annonsene er for søkeordene som brukes, plassering og enheter.

 

Konklusjon.

Som du ser, har disse tre synlighets typene hver sin styrke, en kombinasjon av alle tre er å anbefale. For eksempel ser noen på organisk synlighet som en gratis måte å bli synlig på. Dette stemmer ikke helt for det spørs hvem som gjør jobben, skal du gjøre det selv vil det koste deg tiden du bruker og din tid har jo naturligvis en pris. Skal du sette dette ut til andre vil det koste. Resultatet er avhengig av konkurransen i markedet ditt og antall søkeord din hjemmeside blir optimalisert for. Når det gjelder lokal synlighet er dette den enkleste og billigste markedsføringen alle bedrifter kan gjøre. Lykke til.

Synlighet

19 February 2022
lokal synlighet
Primaweb.no logo